Назад  |   Начало  »  Медия  »  Любопитно  »  Самоконтрол и мотивация  »  Промени в начина на живот, които ще ни направят по-здрави и дълголетни

Промени в начина на живот, които ще ни направят по-здрави и дълголетни

Промени в начина на живот, които ще ни направят по-здрави и дълголетни

Няколко лесни промени в начина на живот и прости стратегии за превенция на заболяванията могат да ви помогнат да добавите поне още едно десетилетие над средната продължителност на живота. Здравословните дейности и инициативи дават на хората до 90% шанс да живеят до 90 години или повече, тъй като ги предпазват от най-честите източници на болести в наши дни.

Представяме ви списък от неща, които ще ви направят по-здрави, жизнени и ще ви помогнат да живеете по-дълго:

Правете повече секс – Сексът има много явни ползи за здравето. Проучванията показват, че сексът стимулира имунната система и намалява нивата на стрес. Той подобрява здравето на сърцето, балансира нивата на хормоните, предпазва от еректилна дисфункция и защитава простатата.

Откажете се от преработените и ГМО храни – Здравословното хранене е едно от най-важните неща, които можете да направите, за да подобрите здравето си. Откажете от всички видове преработени храни, тъй като повечето от тях съдържат генетично модифицирани съставки.

Избягвайте лекарствата и ваксините – Хората са изложени на действието на ваксините вече повече от 2 века. Въпреки това официалната статистика показва убедително, че съвременната медицина има много малка и незначителна роля за увеличаване продължителността на живота и предпазване от болести. Множество проучвания свързват ваксините с редица болести. Те причиняват безпрецедентен брой мутации, създават мощни вируси и бактерии, които могат да застрашат бъдещите поколения и самото човечество. Лекарствата и ваксините съдържат токсини, които не само намалят продължителността на живота, но могат трайно да влошат сърдечно-съдовото здраве.

Останете хидратирани – Водата съставлява по-голяма част от вашата кръв и телесни течности, а дори леката дехидратация сгъстява кръвта и сърцето много по-трудно я изпомпва до клетките и органите, което води до умора. Освен това поддържането на достатъчно количество течност в организма осигурява разпространението на хранителните вещества из цялото тяло. За да прецените хидратацията си може да наблюдавате колко често уринирате. Това трябва да се случва на всеки 2 до 4 часа и урината трябва да бъде бистра или бледо жълта на цвят. Освен да пиете повече вода, може да консумирате и повече храни с високо съдържание на вода, като: кисело мляко, броколи, моркови, диня, портокали и др.

Поддържайте зъбите си чисти – Диабета и сърдечно-съдовите заболявания се свързват със заболявания на венците и зъбите. Дори инфарктите се свързват с лошата зъбна хигиена. Превенцията и поддържането на добра устна хигиена е естествения път към здравето.

Не се страхувайте от Слънцето – Много малки деца страдат от липса на витамин D. Учените са открили, че този витамин е активен в много тъкани и клетки, освен костите и контролира огромен брой гени, включително такива свързани с инфекции, автоимунни заболявания и ракови заболявания. Знае се също, че витамин D може да предотврати генетичните увреждания. Кой е най-добрия начин за набавяне на витамин D? Слънцето! Затова всеки човек трябва да прекарва достатъчно дълго време на слънце, за да си набави нужните количества витамин D. Хората с по-бледа кожа е много вероятно да изпитват затруднения с набавянето на необходимите количества витамин D, тъй като много бързо могат да получат слънчеви изгаряния.

Отделяйте достатъчно време за почивка и спане – Сериозната липса на сън (по-малко от 6 часа на вечер) повишава риска от високо кръвно налягане, затлъстяване, диабет и рак. Ако не си почивате и спите достатъчно вашата енергия, памет, позитивизъм и производителност със сигурност ще пострадат. Липсата на сън може да доведе до инциденти при шофиране и наранявания по време на работа. Сънят е една от най-мощните, но за съжаление подценени потребности, отговорни за постигане на добро здраве.

Медитация – Почти всяка една болест се свързва с високите нива на кортизол. Нивата на кортизол се повишават, когато не можем да успокоим мислите и умовете си. Научете се как да медитирате и центрирате чувствата си. Медитацията подобрява сърдечното здраве, понижава кръвното налягане и намалява тревожността. Според квантовите физици медитацията е четвъртото състояние на съзнанието, при което се обръщаме към вътрешния Аз.

Дишане – Когато сме под стрес ние правим бързи и плитки вдишвания, наречени „гръдни вдишвания“. Този начин на дишане доставя по-малко въздух до белите дробове, а оттам и по-малко кислород за енергизиране на тялото и мозъка. Това от своя страна ви прави физически и психически изморени. Трябва да се научите да дишате дълбоко с диафрагмата, точно както правят спящите пеленачета. Когато вдишвате корема ви трябва да се надуе като балон, когато издишате корема трябва бавно да се свие.

Слушайте музика – Слушането на музика е един от най-ефективните начини за премахване на лошото настроение, намаляване на напрежението и увеличаване на вътрешната енергия. Редица проучвания показват, че музиката ефективно отвлича вниманието ни от чувството за умора.

Филтрирайте водата, която пиете – Отървете се от токсичния флуорид в питейната вода. Намирането на чист източник на вода е от съществено значение за доброто здраве. Безопасното пиене на чешмяна вода ще ви предпази от много болести.

Бъдете активни – Бездействието може да съкрати до 4 години продължителността на живота. Хората, които са физически неактивни са изложени на 2 пъти по-голям риск от сърдечно-съдови заболявания и инсулт. Редовните физически упражнения са от съществено значение за нашето здраве. Физическите упражнения помагат не само на тялото. Те влияят и на ума, тъй като стимулират мозъка. Упражненията правят костите по-здрави и облекчават много видове хронична болка. Всеки ден трябва да извършвате физически упражнения за най-малко 20-30 минути.

Преди лягане ограничите достъпа си до технически средства, излъчващи светлина – Изкуствената светлина потиска производството на хормона мелатонин, който се секретира по залез слънце и подсказва на мозъка, че е време за сън. Когато нивата на мелатонин са ниски, мозъка се заблуждава, че все още е ден и остава буден. Ако трябва да използвате технологични средства, които излъчват светлина през нощта, опитайте се да ги изключите поне 1-2 часа преди лягане.

Прекарвайте колкото е възможно повече време сред природата – Има много начини да се свържем със себе си и другите, но природата със сигурност е един от най-добрите. Тя е като гориво за душата. Един от най-добрите начини да се заредим с енергия е като се свържем с природата.

Рейтинг: 5.0/5 на базата на 1 оценка
прегледи 3852

Препоръчани продукти

Коментари за Промени в начина на живот, които ще ни направят по-здрави и дълголетни

    Подобни статии