Назад  |   Начало  »  Медия  »  Любопитно  »  Природа и здраве  »  5 основателни причини да включим стафиди към ежедневното си хранително меню

5 основателни причини да включим стафиди към ежедневното си хранително меню

5 основателни причини да включим стафиди към ежедневното си хранително меню

Стафидите са едни от най-често срещаните сушени плодове. Знае се, че са се консумирали още в древна Персия и Египет и дори са споменати в стария завет. Те са не само вкусни допълнения към различни сладкиши и сирена, но имат и уникални ползи за нашето здраве.

 

Полезни са при треска,запек,анемия, укрепват здравето на костите, спомагат за нормализиране на теглото.

Анемия

Стафидите са богат източник на желязо, мед и витамин В комплекс, които са от жизненоважно значение за образуването на червени кръвни клетки. Редовната консумация на плодовете подпомага лекуването на анемия и помага за съсирването на кръвта при отворени рани (порязвания).

Очно здраве

Наличието на полифенолни фитонутриенти в стафидите подобрява зрението. Тези мощни растителни източници предлагат отлична защита срещу катаракта.

Здраво сърце

Редовната консумация на стафиди осигурява добра защита срещу сърдечно-съдови заболявания. Подпомага понижаването на холестерола, както и нивата на триглицеридите, подобрява състоянието на сърцето, като по този начин намалява риска от инсулти и хипертония.

Енергия

Отличен натурален източник на енергия. Стафидите често са предпочитани за консумация от лица активно занимаващи се със спорт. Имат качеството ефективно да подпомагат усвояеването на витамини, протеини и други полезни хранителни вещества за организма.

Подобрено храносмилане

При поглъщане влакната на стафидите набъбват в организма, тъй като абсорбират вода, по този начин насърчават слабително действие и облекчават запек. Редовният прием на стафиди подпомага редовната функция на червата и изчистването на токсините от организма.

Рейтинг: 4.0/5 на базата на 4 оценки
прегледи 2565

Препоръчани продукти

Коментари за 5 основателни причини да включим стафиди към ежедневното си хранително меню

    Подобни статии