Как да запазим спокойствие, когато ни вбесят – 4 стъпки да преодолеем яда си

Как да запазим спокойствие, когато ни вбесят – 4 стъпки да преодолеем яда си

Много хора изпитват сериозни затруднения да останат спокойни и съсредоточени, когато някой или нещо ги ядоса. Все пак трябва да сме честни и да си признаем, че най-големия дразнител за хората са други хора. Обикновено човек се вбесява, когато някой го обиди лично, меси се в личните му неща или застава на пътя му. Затова е много важно да знаем, как да останем спокойни, когато някой ни вбеси?

Ако таите в себе си гняв и раздразнение от някоя конкретна ситуация със сигурност ще съсипете деня си. Описаните по-долу стъпки ще ви помогнат да пренасочите негативната енергия и възможно най-бързо да се върнете към насладата от живота.

Стъпка 1: Поемете дълбоко въздух

Всеки път, когато се намираме в състояние на раздразнение или безпокойство, най-добрата първоначална реакция е просто да поемем дълбоко дъх. Дълбокото дишане активира парасимпатиковата нервна система, която успокоява тялото и ума, след стресираща ситуация. Това е много лесно действие, което веднага оказва положително въздействие. Пробвайте и ще се уверите, че наистина работи!

Стъпка 2: Не подхождайте негативно към човека от който се чувствате обидени

Обикновено когато някой ни обиди или ядоса, пердето ни пада и веднага започваме да си създаваме причини за поведението му. Започваме да си мислим: „Опитва се да ме вбеси!“; „Иска да ме злепостави или нарани!“; „Защо ревнува толкова много от мен!“ и т.н.

Откажете се от това негативно мислене да търсите причини, защо някой ви е обидил. Постъпете положително и градивно. Потърсете причините заради които конкретния човек ви е обидил. Така ще се почувствате много по-малко засегнати. Откажете се от егото си за момент и позволете на спокойната и рационална част на съзнанието ви да определи, какво точно се е случило. Например: „Сигурно наговори тези неща за мен, защото е имал лош ден.“; „Може би направи това, защото си мислеше, че ще е полезен.“; „Сигурно ме прекъсна така грубо, защото е разсеян“ и т.н.

След като поемете дълбоко дъх, отделете известно време в мисли за това, че човека не е имал намерение да ви дразни, а вместо това има някаква причина вие да се чувствате ядосани от думите или действията му.

Това ще ви помогне да преобразувате гнева си в съпричастност, което е изключително важна стъпка за преодоляване на гнева и раздразнението.

Стъпка 3: Напомняйте си, че зад всяко зло се крие добро

Лошите неща в крайна сметка могат да се случват за добро. След като сте поели дълбоко въздух и не подхождате негативно към човека, който ви обижда е добре да си припомните тази стара максима.

Може би нахалният шофьор, който е пресякъл пътя, ви е предпазил от това да ви глобят за превишена скорост. Може би лошите неща които чувате за себе си от приятел, ще ви помогнат да направите положителни промени в живота си. Може би дразнещия колега на съседното бюро ви мотивира да търсите мечтаната от вас работа.

Истината е, че колкото и негативна да изглежда дадена ситуация, винаги може да погледнете на нещата от добрата страна. За да останете спокойни и хладнокръвни не се концентрирайте върху негативните неща, вместо това си напомняйте, че зад всяко зло се крие и нещо добро.

Стъпка 4: Продължете напред

След като сте изпълнили първите 3 стъпки е време да продължите напред. Направили сте всичко необходимо да разсеете напрежението от конкретната ситуация и е време да пренасочите енергията си към нещо по-положително. Ако прекалено дълго мислите и говорите за ситуацията, може отново да активирате раздразнението си.

Затова вместо да се задълбавате в проблема намерете нещо друго по-позитивно за което да мислите и говорите. Започнете да мислите за нещо положително, което предстои скоро в живота ви или забавен спомен от миналото. Започнете отново да се наслаждавате на деня си, защото го заслужавате.

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии